|
Kommenter nyhed |
Tilbage til nyheden |
Til debatoversigt
| Svipper |
27-06-2007 09:27 |
Herflge er et fucking marionet-dukketeater med Charltons formand som dukkefrer og Per Rud som den dansende klovn man kan f til at kl sig i rven og i nsen efter behag, afhngigt af hvilket lune dukkefreren er i, og hvilke trde han trkker i...
Publikum morer sig, teateret trkker fulde huse og dukkefreren har fat i den lange ende. Og midt i teateret forsger klovnen desperat at overbevise folk om, at selvom han str med en rd klovnense og bukserne nede om anklerne, s er det ham der har lavet en god og givtig aftale. Bde publikum og dukkefrer kan dog se at det ikke passer og morer sig endnu mere over klovnens naivitet.
Er det ikke p tide at Herflge sprger sig selv om vi vil vre en selvstndig klub der forsger at skabe s gode resultater som muligt med den nuvrende talentmasse, eller om vi vil vre leverandr til en anden klub? Fint nok at vi fr penge for de talenter, men man fr ogs penge for at vinde kampe og det gr vi ikke s lnge vi sender de bedste afsted. |
| Bllemis |
27-06-2007 09:43 |
| Jegb er faktisk enig med Svipper..! Man holder lang lrdag, og s kan Charlton bare pege og vlge. Det er vist kun et envejssamarbejde, godt lavet af Charlton, blindt og naivt af Herflge.. |
| Svipper |
27-06-2007 09:53 |
| Se bare B93. Fantastisk talentmasse, der er utroligt mange gode spillere med fortid i B93 (Niklas Jensen, Daniel Jensen, Per Krldrup...) men de sender deres talenter afsted fr de skaber resultater for klubben. Er det virkelig det vi vil? Vil vi virkelig vre en talentfabrik der r efter r sender de bedste videre og selv havner p en plads i den nederste del af den nst-bedste rkke? I s fald kan I sende mig en udmeldelsesblanket. |
| RS98 |
27-06-2007 10:17 |
Du er da for latterlig at hre p svipper.. Det er jo netop talentudviklingen vi skal tjene pengene p og man m da sige charlton har givet mere en fornuftige priser for vores spillere indtil videre. Plus at vi kun skal levere 3 ungdomsspillere i lber af 3r. Ikke nok med det betaler charlton jo ligesom strste delen af vores ungdomns arbejde, husk nu lige p hvem der redede vores rv efter sidste fusions plan hvor konomien s meget skidt ud! Kan ikke forst alle er efter rud, han har da tilfrt klubben en hel del proffesionalisme og er rent faktisk begyndt at tjene penge p spillerne istedet for bare at lade dem g.. Jeg er bare glad for hvor hurtigt talent arbejdet har brret frugt, det er da get sinssygt strk.
Vi m bare se i jnene vi ikke har rd til at holde p talenterne, ikke nok med det m man jo ogs se det fra spillernes syn. Det er jo en kmpe mulighed at kunne komme til en storklub som charlton, ikke nok med det er han jo ikke solgt endnu. |
| Bllemis |
27-06-2007 10:20 |
| Jeg tror nppe Herflge budgettere med spiller salg for x antal millioner, s mon ikke de har rd til at sige nej. |
| RS98 |
27-06-2007 10:23 |
| Det er jo ikke det jeg mener bllmis, s snart klubben fr et interessant bud p en spiller kan man jo ikke sige nej, de penge kan jo bla. bruges til forstrkninger af spiller og ikke mindst kapitalen i klubben. Plus jeg er sikker p vi stadig skylder penge for tribunen og andre investeringer derude. Jeg hber personligt nicklas ryger afsted og fr endnu bedre vilkr for udviklingen, hber dog vi holder p ham indtil nste sson. |
| RS98 |
27-06-2007 10:28 |
| Uanset om vi er enige eller hvad m man sige talent udviklingen er get hurtigt, og hber virkeligt vi fr saric at se i aktion p frste holdet, allerede i r. Glder mig ogs til der kommer nogen udmeldinger om hvem klubben har i sgelyset fr sson starten. |
| Bllemis |
27-06-2007 10:41 |
Talenterne kan ikke bare sdan g ind, og forstrke holdet. Det krver noget tilvning. Der skal nye spillere til, truppen er for smal og ikke god nok, s kan man da i det mindste bruge nogle transfer penge p nye spillere. Saric, ved jeg ikke noget om( har aldrig set ham spille), men det er alts meget f 16 rige, som allerede har niveau. Det kan man ikke byde holdet, og det kan man ikke byde ham. Jeg krver handling og nosser i bestyrelsen, bde hvad angr nye spillere, og ikke bare bje sig i stvet for Charlton, og derved forringe kvaliteten i 1. holdstruppen. |
| RS98 |
27-06-2007 10:48 |
Siger ikke en 16rig spiller skal g ind og forstrke holdet, men synes det ville vre fedt hvis han kom til at trnne med viasat truppen og f lidt minutter p banen. Har kun set ham spille n kamp og han er en kanon spiller, han mangler dog rutine og overblik og derfor tror jeg det ville vre godt for ham at kunne stdte sig op af de ldre spillere i viasat truppen.
har dog ikke rigtigt fulgt ham, men da han allerede er klar til at rykke op i ynglinge truppen eller viasat og har vret i en del store klubbers sgelys m han vel have noget ud over det sadvandlige. |
| Jesper |
27-06-2007 10:54 |
Hvis Nicklas ryger afsted nu, s vil Charlton skulle betale et belb p 2-3 mio. kr. Det er meget for en spiller som har kontraktudlb om et r, og som garanteret er en ombejlet herre, s en kontraktforlngelse kan blive svr at f i hus.
De 2-3 mio. vi vil f vil selvflgelig blive brugt p at hente en kvalitetserstatning eller to. Men der skal ikke kbes 6-7 forstrkninger til holdet. Aagaard, Madsen, Saric og Konradsen har alle kvaliteterne til at blive gode spillere for klubben og de skal selvflgelig have chancen.
Jeg er stensikker p, at Herflge ikke har i sinde at komme forringet ud af transfervinduet, og hvis Nicklas ryger nu, s kommer der med garanti en erstatning i hus.
Charlton har lavet en god aftale ved blot at kunne hndplukke talenter i Herflge, men nr frst der kommer en professionel kontrakt p bordet, s kan man i Herflge godt begynde at klappe sig i selv lidt p skulderen. For s kommer pengene.
Men var der i vrigt ikke noget med en trningskamp mellem Herflge og Charlton? P Charltons hjemmeside str der ikke noget med en kamp mod Herflge! |
| Per |
27-06-2007 11:01 |
Man m bare konstatere at uanset hvad Per Rud gr, s er det forkert i vor ven Svipper's verden. Vi skal benbart vre den eneste klub i DK som ikke m slgere spillere. Vi har fet en fantastisk aftale med Charlton, lad os gldes over det, i stedet for altid at have den negative mine p. Vi har nu takket vre Charlton muligheden for at tiltrkke endnu flere talenter til klubben og udvikle dem endnu mere. At muligheden for salg af enkelte af dem opstr, og vi derved ogs fr en konomisk gevinst, ja det m vi da bare tage med. |
| Jesper |
27-06-2007 11:03 |
Saric har i vrigt trnet med Herflges frstehold lnge - ikke fast, men lbende. Han spillede allerede i efterret p ynglingeholdet og i forret har han ogs spillet med hos ynglingene da han kom tilbage fra sin skade.
Tidspunktet for hvornr man er gammel nok til frsteholdet er vel relativt. Polle var klar som 17-rig og i Viborg har en 16-rig juniorspiller fet debut i superligaen i forret.
Man er gammel nok nr man er god nok - jeg er tilhnger af at Saric indlemmes 100% i frsteholdstruppen. Han skal selvflgelig ikke spille samtlige kampe fra start til slut, men han kan mske i lbet af efterret f en rolle som Nicolai Madsen har haft i forret. Indskifter i lbet af anden halvleg, og s mske en kamp fra start i ny og n. S kan han mske vre klar til at blive fast mand nr vi rammer forrsssonen - til den tid vil han vre 17 - njagtig som Polle var da han blev fast mand. |
| Bllemis |
27-06-2007 11:16 |
Endnu en gang m vi indstille os p en sson, som ligegyldig bld mellemvare, i den nstbedste rkke. Jeg savner i den grad handling i overenstemmelse med ambitioner, og endnu en gang, bliver der udskiftet et halvt hold, p en halv sson. Og stort set hver anden indkb, er vk efter der er get et halvt, eller et helt r. Jeg synes ikke man gr sit hjemmearbejde godt nok, nr man skriver kontrakter med nye spillere, meget f spillere, falder ikke igennem. |
| Jesper |
27-06-2007 11:23 |
Klubben har igennem lang tid meldt ud, at dette er et langt og sejt trk - mlstningen nste r er ikke oprykning!
Mlet er, at tage endnu en mellemsson og s rykke op derefter!
Det kan godt vre at vi udskifter et halvt hold igen, men mig bekendt har hverken Justice, Jesper Dahl, Gabriel car, Mikki Nielsen eller nogen af de andre der forlader os vret vrdifulde spillere for HB - og de bliver det heller aldrig.
De eneste spillere der forlader os, som har vret fast mand er Polle og Krlle. Mig bekendt udgr to spillere ikke et halvt hold! Det er en meget normal udskiftning i en fodboldtrup henover en sommerpause. |
| gl HB fan |
27-06-2007 11:49 |
Kan vi f 2-3 mio for kbmandssnnen s er det sku godt get nr der er kontraktudlb om r.
Lad os bruge lidt af pengene p et endnu bedre ungdomsarbejde og s et par forstrkninger til holdet i form af nogle rutineret krfter, og gerne med SAS liga erfaring. Derved vil de unge spillere modne hurigere.
Vi har desvrre ikke rd til at holde p dem alle, for det ville ellers vre godt at se Polle - Krlle og Niclas p holdet i nste ssson. |
| Bllemis |
27-06-2007 12:00 |
Ligegyldigt, hvem der forlader klubben, vil der stadig vre en indkringsperiode, og mske lidt uro i truppen, hvis der er for mange der kommer og gr i tide og utide.
Og glem s heller ikke Jan F, ham er der heller ikke fundet nogen erstatning for endnu, Feldstedt, skal det da i hvert fald ikke vre, det s vi i sndags. |
| Direktren |
27-06-2007 13:41 |
| Jeg er HELT enig med Bllemis og Svipper... |
| Svipper |
27-06-2007 15:15 |
Jeg bemrker at debatrernes bedste bud p en lys fremtid for Herflge Boldklub er en gut p 16 r...
... og at de vrige debatrer snakker meget om konomisk fordelagtige forhold som kan investeres i yderligere ungdomsarbejde.
Jamen, det er da fantastisk. Men hvornr begynder vi som fodboldklub at vinde kampe? |
| RS98 |
27-06-2007 16:36 |
| Hvad er ideen med at rykke op hvis man ikke har baglandet til det svipper? der er bestemt ingen fordele ved at vre et elevator hold.. hvis du ikke kan vente med at se superliga fodbold s tag ind i parken, har hrt de er glade for medlbere. |
| Hugo Robertsen |
27-06-2007 17:49 |
Det er saa ynkeligt, at alle brokkerne bare brokker sig. Det er alle tiders, hvis en HB-spiller kan komme videre i udviklingen. Lige meget hvordan tingene vendes: Se paa FCM, der har solgt Thygesen, Bak og nu nok ogsaa Dennis Soerensen. Ok, det er et hjere niveau, det er bedre, nsten frdige spillere, men vi er noedt til at starte. Charlton-aftalen er et scoop, s drop alt det der brok. Hvis Kauffer saelges, ok, er jeg enig i, at vi skal til at f Danni Andersen eller lign., men markedskraefterne kan ingen kaempe imod. Det er langt bedre med STRATEGISK SAMARBEJDE. Det selv Svupper indse. Det sidste aar har vaeret uendelig svrt og tak for, at klubben ikke er endt i samme suppedas som Koege og Frem. Rud er ikke gud, men manden goer da ret mange gode ting. |
| Svipper |
27-06-2007 18:40 |
| Sjovt som alle snakker positivt om Charlton-aftalen, kalder den et scoop og roser den i vilden sky... uden at nogen af dem der snakker om den reelt ved hvad den indebrer. |
| Al Von Saaberg |
27-06-2007 18:47 |
| Hber du selv forstr dit indlg, Hugo. Jeg har lst det 5-6 gange, og det fremstr stadig for mig som en gang usammenhngende nonsens om markedskrfter, en ligegyldig sammenligning med FCMs seneste indkb, en gut der hedder Danni Andersen og en masse postulater om en aftale der er et scoop og noget strategisk samarbejde som du ikke prciserer hvori det gode bestr. |
| Al Von Saaberg |
27-06-2007 18:47 |
| Salg, ikke indkb. |
| Maller QPR |
27-06-2007 20:46 |
| Denne debat eksemplificerer og understtter teorien om at vi ER en nation fuld af fodboldeksperter.. hurra hurra hurra!! |
| John U |
27-06-2007 22:22 |
| Hvis vi mister Nicklas Pedersen, s mangler vi to angribere f nu fat i Danny Andersen inden det bliver for sent. |
| Hugo Robertsen |
27-06-2007 23:20 |
Skaaret ud i pap for VS: En lille kbmand klarer sig ikke uden en strre samarbejdspartner. Selv strre klubber som FCM lader NGLEspillere g, endda efter en sson, hvor de m have fet smag for mere. Markedskraefter...tjah, hvis du ikke ved, hvad det er, og ikke kan finde ud af, hvad der er salg og indkb, s bliver det svrt at forst ret meget. Jeg siger bare: Hvis klubben kan saelge Koebmanden for en GOD pris, s goer det. Saa er der peneg til en erstatning og mere end det!! Spillere med ambitioner er et gode: Det her kan vise, at man godt kan komme fra HB og til en strre klub. Det bliver lettere at udvikle spillere med den horisont, Herr Von Sauerbjerg! Andet var der ikke i det. Og s mente jeg blot, at der er nogen, som brokker sig hver gang, uanset hvad! Og det er trivielt! |
| ruskefrans |
28-06-2007 02:35 |
| Han bliver ikke solgt! |
| Direktren |
28-06-2007 10:48 |
| Hugo Robertsen: Stop nu, inden det bliver pinligt med din undervisning i markedskrfter m.v. Du ANER ikke, hvad du snakker om, og s nytter det ikke, du vil belre os om teorien. Selvflgelig klarer INGEN sig uden samarbejdspartnere, uanset om det er kbmanden eller supermarkedet - Barcelona eller Herflge. Derfor er det i hj grad ogs ndvendigt at udvlge disse med omhu... |
| Bllemis |
28-06-2007 11:53 |
| Samarbejdsaftaler kan jo vre fine nok, men man har sgu mere valgt efter navnet, og s har man get p kompromis, med aftalens indhold. Der er jo ingen der ved hvad HB fr ud af aftalen, udover penge, som de enten vlger ikke at bruge eller, som de skylder vk. |
| Per |
28-06-2007 12:18 |
Citat fra ovenstaaende " man har gaaet paa kompromis med aftalens indhold" og saa "ingen ved hvad HB faar udover penge". Kom igen mand !!! |
| Bllemis |
28-06-2007 12:22 |
Att: Per. S kan du mske forklare mig hvad aftalen indebrer, og hvad Herflge fr ud af den...? Jeg ved det ikke, og ingen melder noget ud, kun en masse plader... Du m jo vide det siden du kan kommentere det...! |
| Al Von Saaberg |
28-06-2007 12:58 |
Jamen, Hugo... jeg ved godt hvad markedskrfter er, og netop derfor forstr jeg ikke hvorfor du blander det ind i denne debat.
"men markedskraefterne kan ingen kaempe imod"... hvad fanden betyder det?
Jeg glder mig til at nogle af dem der benbart har s meget "insiderviden" (hvis man kan kalde sladder i SuperBrugsen og p Kge Torv, samt kantinesnak p limfabrikken og de andre steder hvor halvhjernerne nu arbejder for "insiderviden") redegr for hvad den aftale indeholder. Som jeg ser den har vi for en pose penge bnet dren for at vi eksklusivt skal slge vores talenter til Charlton. Dermed har vi for vrigt sat markedskrfterne ud af funktion (du ved, Hugo, udbud/eftersprgsel skaber priserne og dermed bestemmer markedet prisen ud fra hvor stor konkurrence der er om at erhverve produktet, i dette tilflde spillere = markedskrfter) og slger til Charlton til en pris der aftales og ikke pvirkes af andre klubbers interesse (alts markedskrfterne, kre Hugo... er du ved at vre med?). Vi har fet en ven med et flot navn, men den ven er jo kun vores ven for at skabe afhngighed og dermed snuppe vores talenter. Lad os lige blive enige om at Charlton ikke gr det for deres bl jnes skyld. |
| Per |
28-06-2007 13:31 |
Att: Bllmis Du kender ikke aftalen men alligevel har du en masse negative kommentarer omkring det .. flot.
Det jeg og andre har kommenteret er p, er hvad alle ved, at Charlton stort set betaler vores talent arbejde, at vi pt. har solgt 2 spillere, og at det har givet penge i kassen. Det er vel bare kolde fakta ?? Jeg prver ikke at spille klog paa hvad aftalen indeholder, og det skulle andre maaske heller ikke gore.
|
| Bllemis |
28-06-2007 13:55 |
Jeg stiller mig bare kritisk, overfor, hvordan aftalen indtil videre er forlbet... Mig bekendt har HB ikke brugt Charlton aftalen til moget endnu.... |
| Svipper |
28-06-2007 14:58 |
Alts... Charlton giver os et bidrag til talentudvikling for at f forkbsret p vores spillere, hvilket betyder at prisen bliver holdt kunstigt nede da ingen andre m overbyde Charlton hvis de vil have en given spiller?
Ja, de er sgu ikke dumme de englndere. |
| Jesper |
28-06-2007 15:08 |
Herflge har indtil videre brugt Charlton-aftalen til at f nogle penge i kassen for Rygaard.
Og det salg, sammenholdt med Pad og Nicklas' prvetrninger har sendt et signal til andre unge spillere med udlandsdrmme, om at Herflge mske er en genvej til engelsk fodbold.
Vi kan f endnu strre udbytte af aftalen i det sekund en tidligere HB'er fr prof.kontrakt i England og i det sekund han debuterer p deres frstehold! Herflge kommer til at tjene rigtig mange penge p aftalen hvis spillerne slr igennem.
Ikke mange penge ml i Charlton-jne, men mange penge mlt i Herflge-jne. |
| Bllemis |
28-06-2007 15:13 |
Men det er ikke en gang lgn som Svipper s rigtigt skriver, HB kunne mske f endnu flere penge, for spillerne hvis der ikke var lavet en aftale med Charlton. Der er vel ikke andre der, der kan byde, s i realiteten kunne de byde 5 kr. HB ville ikke accepterer, men s str man jo i vejen for en ung spillers drm...! |
| RS98 |
28-06-2007 18:00 |
Bllemis
Charlton og herflge har jo lavet en "standard kontrakt" som garantere herflge x antal kroner for en spiller (har hrt det er i nrheden af 700.000) hvilke vil sige at priserne p ingen mde bliver holdt kunstigt nede. Tror nu heller ikke andre klubber havde betalt s meget for polle, de havde da bare ventet til sommer og snuppet ham kvit og frit. |
| Al Von Saaberg |
28-06-2007 18:35 |
Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, s smider Charlton ikke guld p gaden, eller penge i Herflges kasse, uden at de tror p at de fr value for money.
Naturligvis er prisen lavere end markedsprisen (markedskrfter, Hugo, markedskrfter), det er jo hele Charltons ide i at investere i Herflge; de fr forkbsret og kommer aldrig ud i bud-runder.
Overpris for Polle? Nppe... det er da en fin pris, men den kunne snildt have net samme niveau hvis 3-4 klubber skulle kmpe om at f ham fr konkurrenterne. |
| RS98 |
28-06-2007 19:53 |
| Synes det er underligt hvordan i fr charlton til at lyde som den store stygge ulv.. Hvis ikke de havde vret kommet til var talentudviklingen i klubben dd, vi mistede ITU kontrakten, og havde rde tal p bunden. |
| Per |
29-06-2007 08:04 |
Meget enig. Mon ikke vi er nogle stykker som slaar korsets tegn, og glaeder os over, at det ikke Bllemis og Von som styrer klubben.
God sommer |
| Bllemis |
29-06-2007 09:12 |
Ja, lad os hellere vre glade for dem der er der nu.
Jeg tvivler nu strkt p at talentudviklingen var dd, hvis det ikke havde vret fra Charlton. Et stortalent fra Endeslev Vraaby, vlger nppe Kge frem fra Herflge, pga af Charlton... |
| Svipper |
29-06-2007 10:22 |
Talentudvikling, et ungt DS-hold, Nikola Saric og Charlton i min bare rv.
Jeg vil se Herflges 1. hold vinde kampe, og det sker ikke. |
| RS98 |
29-06-2007 11:48 |
Svipper du er da den mest ignorante person jeg har set her p siden.
Du tror bare en LILLE klub som herflge kan g ud og anskaffe sig en superliga trup, den eneste mde det kan ske p er jo ved at tingene i baglandet krer. At vi udvikler talenter til eget forbrug og videre salg, havde vi ikke fet den aftale med charlton havde vores konomi nok set ud som kges idag. Og der har da vret en merkant forbedring her i forrret, og vi er bestemt ikke blevet svkket i startopstillingen ptrods af spiller salg. Der er gode aflsere p alle pladserne og justice etc. var jo marginal spillere med glasben! glder mig til at se cicero i forsvaret, hber han kan vre med til at styrke os der. |
| Svipper |
29-06-2007 12:50 |
S skulle du se mig i virkeligheden... puuuuha.
Der er blevet snakket for meget og handlet for lidt. Foretaget for mange fejlindkb og brugt for mange penge p ligegyldigheder. Og det vrste er at klubben tilsyneladende ikke har en kurs. Det ene jeblik er strategien at have en ungdomslinje hvor de unge fr chancen p 1. holdet, det nste jeblik er vi rugekasse for Charlton og slger ud af de unge spillere der netop skulle lfte holdet. Jeg har svrt ved at se hvad kursen er, til gengld har jeg ikke svrt ved at se at den kurs der er valgt ikke virker, det kan aflses p tabellen. |
| RS98 |
29-06-2007 13:15 |
| Tabelen vidner da bare om et ringe efterr, forrret har vret helt godt. og som klubben har udmeldt allerede, kommer resultaterne ikke p 1uge, det tager tid at bygge et nyt hold op. Har dog svrt ved at forst hvad du mener med fejl indkb? det var da kun justice der ikke har vret en fast del af truppen, og det var jo bare pga. skader, synes vi har gjort nogen gode indkb med den begrnsede mngde penge vi havde til rdighed.. bla. benjaminsen og rytis som var et sats der har brret frugt |
Microsoft tech blog
|
|